Som skrevet i nogle af de øvrige blogindlæg, så består online reputation management af mange forskellige elementer. Udover søgemaskineoptimering og sociale medier, så er content marketing altså også en af de mest centrale ting, som rigtig mange arbejder med i forsøget på at opretholde et godt online omdømme.

Begrebets betydning ligger lidt i ordet – det handler om at skabe indhold. Det kan være gode artikler, videoer, blogindlæg eller podcasts. De fleste der har en hjemmeside eller en profil på sociale medier, arbejder med content marketing på den ene eller den anden måde.

På den måde er man altså også i gang med online reputation management så snart man laver indhold til sine sociale medier eller til sin hjemmeside – det er nemlig med til at dominere søgeresultaterne med positive sider om dig eller din virksomhed.

Det gode indhold

content marketing

Det gode indhold er kernen og det vigtigste i content marketing. Hvis man producerer skriftlig content som for eksempel artikler, on-site tekster eller blogindlæg er det afgørende, at fokus ligger til dels på relevans og til dels på grammatik og et godt skriftligt arbejde.

Søgemaskinerne er kloge, og kan hurtigt spotte om indholdet har relevans. Der findes nogle guidelines, som for eksempel Google bruger, når de skal vurdere en sides indhold. Det nytter for eksempel ikke noget blot at fokusere på søgeord, da det hurtigt kan tage det relevante ud af indholdet og gøre det mindre brugervenligt.

Godt indhold skaber værdi for modtageren, er relevant for afsenderens emne eller branche, er velskrevet og har en tilpas længde. Dette er blot nogle af de vigtige elementer, som Google særligt lægger vægt på, når de vurderer en sides indhold.

Få dit gode indhold til tops

Hos OnlineSynlighed.dk er vi eksperter i godt indhold. Vi sætter en ære i at producere godt og søgemaskineoptimeret indhold, som, udover at tillægge en given side langt større værdi, også er proaktivt arbejde med online reputation management.

Når der er tænkt på samtlige elementer i arbejdet med content marketing, vil det gode og positive indhold om dig eller din virksomhed blive placeret øverst i søgeresultaterne, og så bliver det endnu sværere for det mindre hensigtsmæssige indhold at nå til tops.

En god og solid indsats med content marketing tager tid. Det er derfor afgørende, at man har tålmodighed, når man arbejder med det. Det kræver en investering både at skabe godt indhold men også at promovere og optimere det løbende. Man vil dog på sigt opleve, at investeringen giver afkast – både når flere kunder kommer til som følge af den gode placering – men også når den dårlige omtale rammer, og giver kamp til stregen.

Vi kan rådgive dig og din virksomhed i, hvordan du får mest muligt ud af content marketing, samt hvordan du kan bruge det til at sikre dig selv bedre mod dårlig omtale. Kontakt os i dag så du står stærkere online.

John Nielsen

Direktør i OnlineSynlighed.dk og teknisk funderet SEO specialist. Til dagligt rådgiver John virksomheder i hele landet vedrørende online reputation management. John er desuden etisk hacker og ekspert i forretningsorienteret digital strategi og eksekvering af værdiskabende online synlighed.