
Internet trolls misbruger dit firmanavn med falske domæner
Internet trolls og svindlere kan have en kæmpe skade på dit virksomhedsbrand og omdømme, hvis ikke at de bliver håndteret ordentligt. Jeg vil gerne understrege, at der her ikke er tale om en utilfreds kundeanmeldelse. Internet trolls hensigt er bevidst at skade eller...

Nettet glemmer aldrig, så sørg for at være værd at huske
Internettet har givet os et hav af nye muligheder og har gjort mange ting nemmere i vores hverdag. Men fordi vi bruger internettet til alting, så er der også en hel række ting man skal være opmærksom på. Både når det kommer til, hvordan du selv agerer på nettet, men...

Dårlig omtale er ikke bedre end ingen omtale
Selvom det gamle udtryk siger noget andet, så er det noget vrøvl, at dårlig omtale skulle være bedre end ingen. Det bunder naturligvis i tanken om, at al omtale i udgangspunktet er værd at samle på, og at den dårlige derfor også hjælper med at udbrede kendskabet til...

Det kan vi gøre, når skaden er sket
Når du navigerer rundt på denne side, vil du opleve, at proaktivt er et ord, der går igen rigtig mange gange. Det er nemlig vigtigt at være forberedt på dårlig omtale, så man sikrer sig, at man står stærkt i tilfælde af en shitstorm. Nogle gange rammer den dårlige...

Content marketing og ORM
Som skrevet i nogle af de øvrige blogindlæg, så består online reputation management af mange forskellige elementer. Udover søgemaskineoptimering og sociale medier, så er content marketing altså også en af de mest centrale ting, som rigtig mange arbejder med i forsøget...

Din virksomheds blog er et vigtigt led i online reputation management
Måske har du en blog på din hjemmeside, måske har du ikke en, eller måske bliver den du har meget sjældent brugt. Relevante og velskrevet blogindlæg er i langt de fleste tilfælde en kæmpe fordel for siden. Udover at bidrage til godt indhold, som er en af vigtigste...

Online reputation management: Et proaktivt arbejde
Det er vigtigt at være forberedt, hvis en potentiel shitstorm rammer. Netop derfor skal arbejdet med online reputation management og søgemaskineoptimering som et led deri være proaktivt.

4 gode råd til SoMe-medarbejderen
Som SoMe-medarbejder har man en del af ansvaret for virksomhedens kommunikation ud til kunderne, og det er derfor vigtigt, at man har styr på online reputation management.

Online reputation management på LinkedIn
LinkedIn kan bruges til mere end et stort netværk. På LinkedIn bestemmer du selv, hvad der skal vises om dig, og det kan derfor være en fordel, at netop din LinkedIn-profil vises først i søgeresultaterne.